Retourneren

Overzicht

De coöperatie Haarlemsewinkels.nl vertegenwoordigt alle leden binnen het platform. Elk lid afzonderlijk heeft zijn eigen specifieke leveringsvoorwaarden, garantieservice en bezorgtermijnen. Uiteraard spreken wij met onze leden af om elke klacht zo zorgvuldig mogelijk en adequaat op te lossen. Echter is elk lid individueel verantwoordelijk voor de door haar aangeboden producten en diensten, waarbij zij ook de hierbij horende service en garanties voor hun rekening nemen. Als Haarlemsewinkels.nl een klacht of opmerking ontvangt dan stelt zij de betreffende winkel hiervan op de hoogte. De winkelondernemer dient binnen zijn eigen omgeving de klacht af te handelen en op te lossen. Haarlemsewinkels.nl kan hier een bemiddelende rol in spelen, maar moet altijd in het proces op de hoogte worden gehouden om de eigen kwaliteitsdoeleinden te kunnen bewaken. 

Retouren

Om een product retour te kunnen ontvangen moet het product ongebruikt zijn en in dezelfde conditie als dat het ontvangen is. Tevens moet het in de originele verpakking zitten. Let goed op of een product geruild mag worden en kijk naar de retourtermijn van de betreffende aanbieder. De volgende producten zijn per definitie niet te ruilen:

  • Cadeaukaarten
  • Downloadbare software producten
  • Etenswaren
  • Bederfelijke goederen
  • Brandgevaarlijke artikelen
  • Bepaalde gezondheids- en verzorgingsproducten. Kijk naar de ruilvoorwaarden van de aanbieder.

Om je retouraanvraag compleet te maken dient er ten alle tijden een bewijs van aankoop aanwezig te zijn.

Refunds

Ook hier geldt: lees de voorwaarden van retourbeleid van de betreffende winkel. Elke winkel heeft zijn eigen voorwaarden en deze zijn altijd leidend. Retourbeleid kan onder andere bestaan uit: terugbetalen aankoopbedrag, een tegoedbon ontvangen voor het aankoopbedrag, ruilen voor een nieuw exemplaar of het vervangen voor een ander product uit dezelfde winkel voor het aankoopbedrag. Is je retour goedgekeurd en betreft het een retourbetaling dan zal deze binnen een week teruggestort worden op je rekening.

Retourzendingen

Zorg ervoor dat het product naar het juiste adres verstuurd wordt. Dit is altijd het adres van de aanbieder van het product en nooit het vestigingsadres van Haarlemsewinkels.nl. Lees goed of retourzendingen door de aanbieder worden vergoed of niet. Haarlemsewinkels.nl zal deze kosten zelf niet vergoeden. Is je retourzending van een grote waarde zorg dan dat je verzending trackable is en verzekerd.

Hulp nodig?

Neem contact op met Haarlemsewinkels.nl. 

E-mail: info@haarlemsewinkels.nl

T: 023 529 08 70